Denna Optima var den näst sista
bilen som släpptes i Kyoshos mångåriga och
framgångsrika Optima generation. Denna Optima har så som
Mid SE mittmotor och remdrift. Det var enklare Optima bil för den
som inte ville ha den värsta bilen men ändå inte vill
bli från åkt. Det kom en Optima Mid Custom Special som var
tävlingsbilen med Guld dämparna och lite andra
smådetaljer och en futuristisk kaross. Efter den kom kanske en
Optima till, det var nog Turbo Optima Mid Custom Special och hade
en röd kartong och dubbla uppsättningar fälgar och
däck. Samt att chassit och andra delar var i kolfiber .
Men åter till Optima Mid Custom.
Detta var min tredje egna bil och andra bil jag byggde helt själv.
Innan denna hade jag en Raider och så min gamla Midnight
Pumpkin. Den köpte jag för 2000:- på Wentzels och
fick med ett rött 7,2 V sprint acc. Jag hade gått runt och
kollat både på Kungs Hobby och på Stor & Liten
vem som hade bäst pris med rattradio som var nytt då.
Wntzels var den som drog längsta strået så det blev
där jag köpte den.
Just denna bil är min andra Custom. Min första sålde
jag till en kompis som sedan sålde tillbaka den till mig
några år senare. Denna Custom köpte jag efter att ha
prutat ner den till 600:- på Stor & Liten i Täby
Centrum. Det var i den vevan som Stor & Liten skulle sluta med
radiostyrt och dom hade en liggande.
Till början